روش نگهداري از مبلمان چرمي

مبل هاي چرمي به دليل راحتي طرفدار زيادي دارند. آشنايي با طرز نگهداري از آنها به حفظ زيبايي و دوامشان کمک مي کند. براي اين منظور:
• گوشه هاي مبل را جاروبرقي بزنيد و آنها را هميشه تميز نگه داريد.

مبلمان چرمی

اولين مرحله در حفظ درخشش مبل هاي چرمي به مدت طولاني، تميز نگه داشتن آنهاست. براي اين منظور لازم است هر هفته از دستمال خشک و جاروبرقي استفاده کنيد و به محض ريختن مواد غذايي آن را تميز کنيد.

• از آب زياد، حلال هاي تميز کننده، صابون يا آمونياک استفاده نکنيد.

از جمله اشتباهات افراد استفاده از آب زياد و صابون براي تميز کردن مبلمان چرميست. اين روش بايد صددرصد کنار گذاشته شود چون سطح چرم را به مرور از بين برده و باعث ايجاد ترک و شکستن آن مي شود.

از تميز کننده ها و حلال هاي قوي مانند آمونياک استفاده نکنيد. آنها رنگ چرم را از بين برده، آن را سفيد مي کنند. حتي در صورت وجود لکه از مقدار خيلي کمي آب استفاده کنيد و نگذاريد رطوبت آب روي چرم باقي بماند.

• از قرار دادن چرم در معرض مستقيم آفتاب و در کنار شومينه خودداري کنيد.

آفتاب و حرارت به چرم هاي طبيعي آسيب مي رسانند. در صورتي که مبل در کنار يک پنجره آفتاب گير قرار دارد، از پرده استفاده کنيد.
مبل را از کنار شومينه دور کرده، در جاي خنک تر قرار دهيد.

• هر چند وقت يک بار قسمت هايي را که براي خواندن روزنامه، تماشاي تلويزيون و بازي ايکس باکس زياد استفاده مي کنيد، از نظر فرسودگي چک نماييد و از سفت بودن محتويات داخل مبل مطمئن شويد.

• مراقبت و روش هاي نگهداري از بعضي چرم ها متفاوت است.
از فروشنده در زمان خريد مبلمان چرمي، در مورد جزئيات چرم و نحوه نگهداري بهتر، سوال کنيد.

• مواد قابل اشتعال و نوک تيز را از مبل دور کنيد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *